Forretningsbetingelser

Lux-Case.dk ejes af WePack AB.
WePack AB Volframgatan 3 21364 Malmö Sverige
Tel. 69 91 86 83
Organisations no. 556865-7539
Momsreg.nr./VAT-nr: SE556865753901

Produktinformation
På Lux-Case oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til [email protected]

Betaling
Der kan betales med følgende betalingskort: VISA/Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard samt Klarna faktura. Der tages intet gebyr for kortbetalinger. Ved fakturabetaling er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering
Levering sker med Post Danmark.
Vi sender til Danmark (excl. Grønland). Standardlevering er fragtfri. Øvrige forsendelsesomkostninger fremgår tydeligt ved bestilling og på ordrebekræftelsen/fakturaen. Bestiller du inden kl 16 mandag til fredag, vil din bestilling blive afsendt samme dag. Hvis du har valgt levering med Quickpost er den forventede leveringstid 1-3 arbejdsdage. Hvis du har valgt alm. post er den forventede leveringstid 3-6 arbejdsdage.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på [email protected] eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 100,-.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
WePack AB Volframgatan 3 21364 Malmö Sverige

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret:
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Såfremt en reklamation viser sig at være ubegrundet eller fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten, vil undersøgelsesgebyr på DKK 50,- samt fragt blive faktureret.

Varen sendes til:
WePack AB Volframgatan 3 21364 Malmö Sverige

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Brug gerne vores RMA skema her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi sender en mail når en kunde fortryder eller reklamerer Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr., e-mailadresse og IP-adresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Navn og adresse videregives til PostDanmark eller PostNord. Navn, adresse, tlf.nr., e-mailadresse og IP-adresse videregives til vores betalingsudbyder Global Collect Services B.V.

Personoplysningerne registreres hos Wepack AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på lux-case.dk er WePack AB.

Som registreret hos WePack AB, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: [email protected]

GDPR – Brugen af din addresse- samt købsdata hos WePack AB

Den 25 maj 2018 trådte EU’s persondataforordning lov (GDPR) I kraft.

Regulationerne erstatter den svenske persondata lov (PUL) og vedrører alle organisationer, handelsvirksomheder og andre virksomheder, der bruger EU-borgernes personlige data. Dette vedrører alle virksomheder der er inde og udenfor EU. Med GDPR har virksomhederne mere kontrol over deres kunders personlige data. Du kan læse mere om GDPR her.

WePack AB er ansvarlige for opbevaringen og brugen af den data, som du som kunde har oplyst. Vi bruger dataen til at administrere dit køb og på grund af marketingsmæssige årsager, hvis du har skrevet dig op til vores nyhedsbrev. WePack AB deler ikke nogen af dine personlige data som din email adresse eller anden information til nogen tredje part, andre end dem der står herunder (Se punkt tre): 

WePack AB, en online handelsvirksomhed, er ansvarlig for at brugen af din data ifølge følgende:

  • Vi opbevarer dit navn, adresse, e-mail adresse og mobilnummer til at levere din ordre
  • Vi opbevarer dit navn, adresse, e-mail adresse, mobilnummer og CPR-nummer, når du laver din ordre
  • Vi deler din adresse til tredje parts som fragtagenter og transportvirksomheder, som  DHL og/eller PostNord, og til online betalings systemer (Klarna, PayPal, Adyen, Global Collect, Trustly)
  • Du har ret til at bede om at få dine persondata slettet fra vores system (Med et par undtagelser som den svenske bogføringslov)
  • Den svenske bogføringslov, kræver at vi opbevarer din personlige data I syv år, når du har gjort dit køb.
  •  Du har ret til at klage til den svenske databeskyttelses myndighed.
  • Du har ret til at vide hvor oplysninger omkring personlige tilbud kommer fra, samt at få dataen oplyst af os. I vores nyhedsbrev, kan vi sende dig personlige tilbud der baseret på den data, der er opbevaret hos os.
  • Du har til at vide og få den alt den data, som du har opbevaret hos os.


Brug af cookies

En cookie er en lille tekstil, som din web browser gemmer på din computer. Cookies er brugt til at forbedre brugeroplevelsen på websiden. F. eks ved at tilpasse siden efter brugerens ønsker og valg. En vedholdende cookie ligger på brugerens computer i en valgt tidsperiode. En session cookie ligger på harddisk, i den tid brugeren er på siden - Den bliver slettet når web browseren bliver lukket ned.
 

Vi bruger ikke vedholdende cookies. Vi bruger session cookies, for at se om du er logget ind på din konto, når du lægger et produkt i kurven. Session cookies bliver også brugt, når du sorterer produkterne.

Du kan altid slette de cookie filer, der er gemt på din computer. Hvis du slet ikke vil gøre brug af cookies, kan du gøre dette i din browsers indstillinger. Det vil betyde at din computer slet ikke accepterer cookies, når du besøger forskellige hjemmesider. Accepterer du brugen af cookies, ser WePack AB dette som du samtidig accepterer at vi benytter os af cookies, når du besøger vores side. Hvis din browser eller firewall er sat op til ikke at bruge cookies, kan du gøre dit køb ved at skrive til [email protected].

WePack AB bruger Google Analytics for at få et billede af, hvordan vores brugere handler og bruger vores side. Denne information bruger vi til at se hvordan vores brugere og besøgende, benytter de forskellige kategorier og sider. Vi får statistikker og reporter på, hvordan de besøgendes aktivitet er. Det bruger vil til at forbedre vores indhold, navigation og struktur. Denne information er ikke opbevaret af WebPack AB. Google Analytics bruger cookies, cookie filen bliver genereret af dine aktiviteter på siden og sendt videre til Googles amerikanse servere. WePack AB bruger Google Analytics data anonymization encryption, hvilket sletter de sidste tal i din IP-adresse, før de bliver opbevaret på Googles servere. Google er underlagt af lov, der fortæller at de skal videresende information til tredje part, hvis tredje parten benytter informationen på vegne af Google.

Hvis du har nogen spørgsmål til overstående, kan du kontakte os [email protected]


Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til supporten på [email protected] eller telefon 69 91 86 83. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 22/5-2018